REAL CAMBODIAN PARTY en PETITIE - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cambodja Project 2010 Stichting En Route - WaarBenJij.nu REAL CAMBODIAN PARTY en PETITIE - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cambodja Project 2010 Stichting En Route - WaarBenJij.nu

REAL CAMBODIAN PARTY en PETITIE

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cambodja Project 2010

12 Oktober 2009 | Nederland, Amsterdam

Inmiddels zijn alle Cambodjagroepen weer terug in Nederland en zijn de bewoners van Anlong Kong nog hard aan het werk om de reeds gestartte projecten af te ronden.

Het was voor alle deelnemers een geweldige ervaring om samen met onze Cambodjaanse vrienden te werken aan onder andere het welzijn, de werkgelegenheid en de (sociale) hygiene in Anlong Kong.

Ook willen wij jullie wijzen op de volgende link waar enkele deelnemers schrijven over hun persoonlijke ervaringen en waar zij uitleggen waarom deze werk-reis zo belangrijk voor ons is geweest!

In de afgelopen weken hebben wij gemeld dat de subsidies, om jongeren in aanraking te laten komen met ontwikkelingswerk en andere culturen, voor de duur van een jaar worden gestopt. Wij vinden het jammer dat hierdoor jongeren in 2010 niet in de gelegenheid worden gesteld om in aanraking te komen met ontwikkelingswerk EN om letterlijk te ervaren hoe het is om te leven, te werken en te ervaren in een andere cultuur.
Ook hebben wij onze projecten opgezet om met kleine stapjes, samen met de bewoners van Anlong Kong, te werken aan het zelfstandig functioneren van de dorpsraad en de opgezette committees. Immers, uiteindelijk is het doel dat het water- en vuilnisbeheer, het uitvoering geven aan het varkensproject, de scholingsactiviteiten en het werken aan de (sociale) hygiene door de inwoners van Anlong Kong zelf wordt uitgevoerd! Hier hebben we wel tijd voor nodig. Ook daarom zou het ontzettend jammer zijn om komend jaar geen inspanningen te verrichten. Projecten zijn nog niet af, de ingezette cultuuromslag kan niet verder worden begeleidt en het opgebouwde draagvlak bij bevolking zal afnemen. De contacten die wij, jongeren uit Nederland, hebben opgebouwd met de jongeren aldaar (de generatie die in Cambodja zullen gaan 'bouwen') waren gebaseerd op vertrouwen en op de toekomst.
Wij willen ze die toekomst niet ontnemen!

Daarom hebben wij op www.petitie.nl een petitie geschreven welke wij willen aanbieden aan de vaste kamercommissie van het Ministerie van Buitenlandse Zaken.

Wij hebben hiervoor jouw steun nodig.

Via onderstaande link kom je bij de petitie-tekst en kun je onze uitgangspunten steunen door het (digitaal) tekenen van deze petitie.

JOUW HULP HEBBEN WE HARD NODIG!
STEUN ONS EN TEKEN DE PETITIE!

AFSLUITING 2009,

Na een spectaculaire ‘Cambodja Experience’ op 2 oktober j.l., een Xpositieweek t/m 16 oktober in Rotterdam (Lunchroom Oproer, Schiedamseweg 112) organiseren wij aanstaande zaterdag, 17 oktober, een ‘Real Cambodian Party’. Ook dit benefietfeest is om geld in te zamelen voor de projecten in het dorp Anlong Khong, waar wij al veel moois hebben kunnen bijdragen. Maar er moet nog veel meer gebeuren! De waterkanalen die we hebben gegraven moeten verder afgemaakt worden door de werkers, en er moet nog beton gestort worden onder de school.

Het belooft een gezellig feest te worden met Cambodjaanse muziek, dans, BBQ en natuurlijk Karaoke!

Ook zullen we veel foto’s en presentaties laten zien wat we zoal gedaan hebben met jullie steun!

Ben je dus niet in de gelegenheid geweest om de Experience te bezoeken…… kom dan de 17e oktober naar de Cambodian Party. Wil je meer informatie over onze projecten….. je bent van harte welkom!

Zaterdag 17 oktober vanaf 20:00 uur, Aravinda, Ambachtsmark 3 in Almere-Haven. Neem al je vrienden, kennissen en familie mee, want iedereen is welkom!
Entree: het symbolische bedrag van 3 euro, maar dan is het eerste drankje van ons.

Alvast bedankt voor jullie steun,
Alle Cambodja 2009 teams;

Juli-team
Fleur, Helga, Alies, Kim, Priscilla, Linda, Isabelle, Julia, Aafke, Siem en Lars

Augustus-team
Bionda, Dineke, Julia, Kim, Marlies, Nina, Rachel, Richard, Shaunna, Willem en Peterhans

September-team
Lisa, Heida, Mirna, Roy en Werner

Wil je ons blijven ondersteunen?
Maak dan een vrijwillige bijdrage over op:
Stichting En Route, Rotterdam:
Giro 2619459
o.v.v. Cambodja 2009 september

TIP: Kijk eens naar de uitzending van Omroep Flevoland over onze ervaringen in Cambodja via de volgende link;

Alvast super bedankt en bezoek vooral regelmatig onze sites om op de hoogte te blijven van onze acties.

Het Cambodja project is een initiatief van Stichting En Route uit Rotterdam( www.stichting-enroute.nl ) en wordt financieel gesteund door Xplore van het Ministerie van Buitenlandse Zaken( www.xplore.nl ).

Cambodja Project 2010

Het Cambodja project is opgezet door Stichting En Route en heeft als doel jongeren in contact te laten komen met het land, cultuur en bevolking van Cambodja. Aan het project doen meerdere jongeren mee, die verdeeld in groepjes elk een maand naar Cambodja gaan om de bevolking te helpen. Door middel van verstrekte microkredieten en de hulp van de jongeren, wordt er in het dorp Anlong Kong hard gewerkt aan het bevorderen van het welzijn van het dorp. Het project is onderverdeeld in kleinschalige projecten, waarbij werkgelegenheid creëren, sociale omstandigheden bevorderen en hygiënische voorzieningen verbeteren centraal staat. De deelnemers van de augustusgroep zullen op deze site hun ervaringen beschrijven. Wij zouden het ontzettend leuk vinden als jij jouw reactie geeft op onze activiteiten. Dit kan op ons gastenboek. Op de linkerbalk staat het vakje 'blijf op de hoogte'. Vul hier jouw e-mailadres in en je krijgt automatisch bericht wanneer wij een bericht plaatsen. Wil jij ook het Cambodja project steunen? Maak dan jouw vrijwillige bijdrage over op: Stichting En Route, Rotterdam: Giro 2619459 o.v.v. Cambodja 2009 **** **** = Vermeld hier eventueel de naam van de deelnemer die u steunt om zijn of haar target te halen Alvast super bedankt en bezoek vooral regelmatig www.cambodjaproject.nl en deze site om op de hoogte te blijven van onze acties. Het Cambodja project is een initiatief van Stichting En Route uit Rotterdam (www.stichting-enroute.nl ) en wordt op financieel gebied gesteund door Xplore van het Ministerie van Buitenlandse Zaken(www.xplore.nl).

Actief sinds 29 April 2009