DIJKDOORBRAAK, Anlong Khong onder water - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cambodja Project 2010 Stichting En Route - WaarBenJij.nu DIJKDOORBRAAK, Anlong Khong onder water - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cambodja Project 2010 Stichting En Route - WaarBenJij.nu

DIJKDOORBRAAK, Anlong Khong onder water

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cambodja Project 2010

13 Oktober 2010 | Nederland, Amsterdam

Vandaag bereikte ons het bericht dat in de nacht van maandag op dinsdag een dijk rond het dorp is doorgebroken.
ONS dorp Anlong Khong staat onder water. De ruim 300 gezinnen hebben hun toevlucht moeten zoeken in de school en hoger gelegen gebieden rond het dorp. Aan huizen, wegen en dergelijke is grote schade toegebracht. Het is ons nog niet bekend of er slachtoffers zijn gevallen.

Deze ramp is voor de bewoners van Anlong Khong een verschikking. Na jaren van investeren in hun dorp zijn vele bezittingen door de overstroming verdwenen.

De Stichting Actieve Hulp Cambodja zal de nodige noodhulp als tenten, medicatie en voedsel coordineren. Daarna zullen we bezien wat de schade is en wat we nodig hebben om de dorpsbewoners te ondersteunen in de wederopbouw van het dorp.

Om de Stichting Actieve Hulp te ondersteunen bij de eerste noodhulp hebben we financiele steun nodig.

Uw noodhulp bijdrage kunt u storten op;
Stichting En Route, Rotterdam:
Giro 2619459
o.v.v. Noodhulp Anlong Khong 2010

We zullen jullie middels deze site op de hoogte houden van de ontwikkelingen. Heeft u, naast de huidige noodhulp, al ideeen omtrent de wederopbouw? Laat een bericht achter op onze site. We nemen contact met u op.

Namens de bewoners van Anlong Khong en alle deelnemers van de Cambodjaprojecten 2008, 2009 en 2010

Peterhans Koperberg

• 13 Oktober 2010 - 22:07

Mieke Rumping:

Wat verschrikkelijk!!! Nee, ideeen heb ik niet. Maar op zn minst kunnen wij een bijdrage storten voor noodhulp.
    Sterkte!

• 13 Oktober 2010 - 23:10

Paul Van De Sande:

Vreselijk wat daar is gebeurd. Net nu de Golden Girls en Peter hans daar alles hebben opgeknapt.Nu maar hopen dat er geen slachtoffers zijn en dat de dorpsbewoners weer snel terug kunnen keren. Heel veel sterkte.

• 14 Oktober 2010 - 05:32

Regy Van De Sande:

wow, dit is echt niet normaal! Echt verschrikkelijk! hopelijk kan het snel opgelost worden en zijn er geen slachtoffers gevallen.

• 14 Oktober 2010 - 05:35

Syna:

Onderstaand bericht ontving ik afgelopen nacht van Syna, onze projectmanager in Anlong Khong;
    This week in Cambodia just storm and rain so now in the village is really bad flood. The water is about the neck and some arear in above the head is around 2m hight. The villager move to stay in old school andsome stay on the dike that some place not flood . They are now face a big trouble because they have no food to eat. They live day by day so when they can not work they have no food. By now no one help them yet but Heida (Actieve Hulp Cambodja) and her boy friend give them thousands of noodle yesterday . I and Heida visit them in the flood and try to find the way to help them . And to help them maybe you can tell all the group that came to village this and last years to donate some money for the villagers it is really emergency!

Greets
    Syna

• 14 Oktober 2010 - 06:17

Dionne Van De Sande:

Oh wat erg, verschrikkelijk gewoon, natuurlijk gaan we ook een bijdrage storten

• 14 Oktober 2010 - 07:44

UPF:

Een drama natuurlijk voor de bewoners. Hopenlijk kunnen we snel helpen aan een betere afwatering. Veel sterkte allemaal.

• 14 Oktober 2010 - 09:35

Michel Franken:

:'(

• 15 Oktober 2010 - 06:52

Samantha:

wat een verschrikking. Je kunt je niet voorstellen hoe erg het moet zijn voor de bewoners van anlong kong.

• 17 Oktober 2010 - 13:07

Julia Stokmans:

Ik ben erg geschrokken van het nieuws!Ik hoop dat de bewoners snel geholpen kunnen worden!!
    Wat fijn om te horen dat de stichting i.i.g. voor onderdak heeft kunnen zorgen. Ik hoop snel weer nieuws te horen!!

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Wonen, werken, leren en ervaren in eenvoud!

De Stichting En Route heeft als doel jongeren in contact te laten komen met het land, cultuur en bevolking van Cambodja. Aan het project doen meerdere jongeren mee, die verdeeld in groepjes elk een maand naar Cambodja gaan om de bevolking te helpen.

Door middel van verstrekte microkredieten en de hulp van de jongeren, wordt er in het dorp Anlong Kong hard gewerkt aan het bevorderen van het welzijn van het dorp. Het project is onderverdeeld in kleinschalige projecten, waarbij werkgelegenheid creëren, sociale omstandigheden bevorderen en hygiënische voorzieningen verbeteren centraal staat. De afgelopen twee jaar zijn er in totaal 70 jongeren via stichting En Route verwelkomt in het dorp. Hierdoor is er een enorme sprong voorwaarts gemaakt in de dienstverlening door onze samenwerkingspartner in Cambodja. Absoluut een fantastische kans voor alle partijen: de jongeren krijgen de kans kennis te maken met ontwikkelingswerk en een cultuur die zo in contrast staat met wat zij thuis gewend zijn. Tegelijkertijd krijgen de inwoners de kans samen met de jongeren te leren hun gemeenschap naar een hoger plan te tillen.
In augustus 2010 zullen jongeren voor het derde jaar weer werkzaamheden gaan verrichten.

09 Januari 2011

Eerste noodhulp op gang in Anlong Khong

13 Oktober 2010

DIJKDOORBRAAK, Anlong Khong onder water
Cambodja Project 2010

Het Cambodja project is opgezet door Stichting En Route en heeft als doel jongeren in contact te laten komen met het land, cultuur en bevolking van Cambodja. Aan het project doen meerdere jongeren mee, die verdeeld in groepjes elk een maand naar Cambodja gaan om de bevolking te helpen. Door middel van verstrekte microkredieten en de hulp van de jongeren, wordt er in het dorp Anlong Kong hard gewerkt aan het bevorderen van het welzijn van het dorp. Het project is onderverdeeld in kleinschalige projecten, waarbij werkgelegenheid creëren, sociale omstandigheden bevorderen en hygiënische voorzieningen verbeteren centraal staat. De deelnemers van de augustusgroep zullen op deze site hun ervaringen beschrijven. Wij zouden het ontzettend leuk vinden als jij jouw reactie geeft op onze activiteiten. Dit kan op ons gastenboek. Op de linkerbalk staat het vakje 'blijf op de hoogte'. Vul hier jouw e-mailadres in en je krijgt automatisch bericht wanneer wij een bericht plaatsen. Wil jij ook het Cambodja project steunen? Maak dan jouw vrijwillige bijdrage over op: Stichting En Route, Rotterdam: Giro 2619459 o.v.v. Cambodja 2009 **** **** = Vermeld hier eventueel de naam van de deelnemer die u steunt om zijn of haar target te halen Alvast super bedankt en bezoek vooral regelmatig www.cambodjaproject.nl en deze site om op de hoogte te blijven van onze acties. Het Cambodja project is een initiatief van Stichting En Route uit Rotterdam (www.stichting-enroute.nl ) en wordt op financieel gebied gesteund door Xplore van het Ministerie van Buitenlandse Zaken(www.xplore.nl).

Actief sinds 29 April 2009