Afsluiting Cambodjaproject 2010 op zondag 16 - 01 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cambodja Project 2010 Stichting En Route - WaarBenJij.nu Afsluiting Cambodjaproject 2010 op zondag 16 - 01 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cambodja Project 2010 Stichting En Route - WaarBenJij.nu

Afsluiting Cambodjaproject 2010 op zondag 16 - 01

- Donateurs
- Slotfeest 2010 op zondag 16 januari
- Start Cambodjaproject 2011 voor deelnemers

Lieve lezers,

In 2010 was het voor de Stichting En Route het derde jaar op rij dat het Cambodjaproject werd georganiseerd. Op 16 mei was de kick-off van het Cambodjaproject 2010 met een eerste vermelding op onze site. April, Lynne, Regy en Quirine hadden tot doel € 4.000,00 op te halen ten behoeve van de projecten in Anlong Khong.
Het was een geweldig jaar en de deelnemers hebben er alles aan gedaan om zoveel mogelijk geld op te halen. Het resultaat was € 13.171,74 en tot en met vandaag 48752 bezoeken op deze site!!! Dat is een echt record.

Het doel van Stichting En Route bestaat uit 2 delen;
1. Jongeren de mogelijkheid bieden om in contact te komen met het land, cultuur en bevolking van Cambodja en
2. Door middel van verstrekte microkredieten en de hulp van de jongeren, in het dorp Anlong Kong werken aan het bevorderen van het welzijn van het dorp. Het Cambodjaproject is onderverdeeld in kleinschalige projecten, waarbij werkgelegenheid creëren, sociale omstandigheden bevorderen en hygiënische voorzieningen verbeteren centraal staan.
Zoals jullie in onze reisverslagen hebben kunnen lezen zijn beide doelen ruimschoots geslaagd.
Totaal is er in 2010 € 18.119,68 uitgegeven om het gehele Cambodjaproject 2010 te bekostigen en om de doelen te bereiken.

DONATIES:
Om dit te realiseren hebben we jullie hulp hard nodig gehad! Het was dan ook geweldig hoe de donaties binnen kwamen. We willen hiervoor iedereen bedanken. Velen van jullie hebben de giften direct aan de deelnemers gegeven. Enkele donateurs willen we wel een speciaal plekje geven vanwege het feit dat zij ruim geschonken hebben aan ons project;
- De vrijwilligers van de afvalbrigade van Lowlands
- Almeerse Schaats Vereniging
- Biloma Holding BV
- Wethouder Peeters Gemeente Almere
- Bloemisterij de Oranjerie Almere

Bijzondere dank aan de ouders van de deelnemers; Ties en Monique Dob, Ruud en Michele Visser, Henk en Mieke Rumping, Dionne en Paul van de Sande! Wij hebben ontzettend veel steun gehad aan jullie inzet en vertrouwen om ons, onder begeleiding van Peterhans, naar Cambodja te laten gaan.

Verder bedankt; A.C. Spaan, Wibbens, Jan Weel, Richard Treffers, Frieda de Groot, Van Hoek, Vermeulen, M. Piet, F. Griffioen, Th. M. Bervoets, P.M.K. Kakela, A.J. Aaldertsz, Doreen Stek, J.C.M. Scholten, Kees van Hoek, D. Bursyner, N.E. Hasselt, P. van Schaik, L. Gelling, Wil Koperberg – van de Geer, T. Ypma, Kim Verhoef, M.Y.E. Grunfeld, J. Geelhoed, Anouk Jonker, Michel Franken, Merel Rumping, Lars Krekt, Marleen van der Reiden, Julia Stokmans en natuurlijk de vele andere donateurs die direct aan de deelnemers geschonken hebben!

HET SLOTFEEST:
Volgende week zondag, 16 januari 2011, organiseren de deelnemers een ‘high tea-party’ ter afsluiting van het project 2010. Gedurende de party kunt u de belevenissen van de deelnemers zelf horen en kunt u, in een ongedwongen setting, onze foto’s en projecten aanschouwen.
De party vangt aan om 15.00 uur in Lunchroom Oproer!, Schiedamseweg 112-B te 3025 AG Rotterdam.
De toegang bedraagt €10,00 pp. Hiervoor ontvangt u een hapje en drankje. De opbrengst is de start van het Cambodjaproject 2011 ten behoeve van ons dorp Anlong Khong! Wij hopen natuurlijk op zoveel mogelijk opkomst om het gezellig te kunnen maken en natuurlijk een hoge opbrengst voor de bevolking van het dorp te hebben!
Jullie kunnen je opgeven voor de high tea via onderstaand e-mailadres tot en met dinsdag 11 januari, zodat we rekening kunnen houden met de inkopen. Donateurs, vrienden, aanhang en familie zijn van harte welkom!

START CAMBODJAPROJECT 2011

Deelnemen:
WIL JIJ IN 2011 OOK MEE ALS VRIJWILLIGER NAAR CAMBODJA? Er zijn maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar!!!! Geef je vrijblijvend op door een mail te sturen aan onderstaand e-mailadres. In februari krijg je dan een informatiepakket thuis gestuurd. Je kunt natuurlijk ook volgende week zondag langskomen op de High Tea Party en daar de (oud) deelnemers vragen naar hun ervaringen. Ook zal de begeleiding aanwezig zijn om informatie te geven.

Sponsoring:
Wil je in 2011 wederom sponsoren, of weet je een bedrijf wat mogelijk wil sponsoren…. Stuur een mail naar het e-mail adres zoals hieronder aangegeven.

Tot volgende week zondag;
Namens Lynne, April, Regy en Quirine

Peterhans Koperberg
Begeleider Cambodjaproject
Stichting En Route

p.koperberg @ gmail.com

Meer info:

Wil jij ook het Cambodja project 2011 steunen? Maak dan jouw vrijwillige bijdrage over op:
Stichting En Route, Rotterdam:
Giro 2619459 o.v.v. Cambodja 2011

Alvast super bedankt!

Het Cambodja project is een initiatief van Stichting En Route uit Rotterdam( http://www.stichting-enroute.nl )

• 09 Januari 2011 - 19:05

Quirine:

ALLEMAAL KOMEN ZONDAG!!! =]

• 12 Juli 2011 - 12:06

Milieuploeg 2011:

De lowlands milieuploeg gaat dit jaar weer van donderdagavond 18 tm zondag 21 aug aan de slag. De milieuploeg houdt tafels en de omgeving van de cateringtenten schoon.
    Inschrijven voor de milieuploeg kan door een profiel te maken op www.life-backstage.nl en de optie: ik ga mee naar lowlands 2011 te selecteren.
    Voor deelnemers is een backstage campingplaats, ontbijt en lunch en muntjes om zelf avondeten te kopen inbegrepen. Je hoeft alleen een tentje te regelen. Voor ieder 2 uur dat je werkt heb je 4 uur vrij om het festival te bezoeken (ongeveer).
    Schrijf je in voor 1 augustus.

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Wonen, werken, leren en ervaren in eenvoud!

De Stichting En Route heeft als doel jongeren in contact te laten komen met het land, cultuur en bevolking van Cambodja. Aan het project doen meerdere jongeren mee, die verdeeld in groepjes elk een maand naar Cambodja gaan om de bevolking te helpen.

Door middel van verstrekte microkredieten en de hulp van de jongeren, wordt er in het dorp Anlong Kong hard gewerkt aan het bevorderen van het welzijn van het dorp. Het project is onderverdeeld in kleinschalige projecten, waarbij werkgelegenheid creëren, sociale omstandigheden bevorderen en hygiënische voorzieningen verbeteren centraal staat. De afgelopen twee jaar zijn er in totaal 70 jongeren via stichting En Route verwelkomt in het dorp. Hierdoor is er een enorme sprong voorwaarts gemaakt in de dienstverlening door onze samenwerkingspartner in Cambodja. Absoluut een fantastische kans voor alle partijen: de jongeren krijgen de kans kennis te maken met ontwikkelingswerk en een cultuur die zo in contrast staat met wat zij thuis gewend zijn. Tegelijkertijd krijgen de inwoners de kans samen met de jongeren te leren hun gemeenschap naar een hoger plan te tillen.
In augustus 2010 zullen jongeren voor het derde jaar weer werkzaamheden gaan verrichten.

09 Januari 2011

Eerste noodhulp op gang in Anlong Khong

13 Oktober 2010

DIJKDOORBRAAK, Anlong Khong onder water
Cambodja Project 2010

Het Cambodja project is opgezet door Stichting En Route en heeft als doel jongeren in contact te laten komen met het land, cultuur en bevolking van Cambodja. Aan het project doen meerdere jongeren mee, die verdeeld in groepjes elk een maand naar Cambodja gaan om de bevolking te helpen. Door middel van verstrekte microkredieten en de hulp van de jongeren, wordt er in het dorp Anlong Kong hard gewerkt aan het bevorderen van het welzijn van het dorp. Het project is onderverdeeld in kleinschalige projecten, waarbij werkgelegenheid creëren, sociale omstandigheden bevorderen en hygiënische voorzieningen verbeteren centraal staat. De deelnemers van de augustusgroep zullen op deze site hun ervaringen beschrijven. Wij zouden het ontzettend leuk vinden als jij jouw reactie geeft op onze activiteiten. Dit kan op ons gastenboek. Op de linkerbalk staat het vakje 'blijf op de hoogte'. Vul hier jouw e-mailadres in en je krijgt automatisch bericht wanneer wij een bericht plaatsen. Wil jij ook het Cambodja project steunen? Maak dan jouw vrijwillige bijdrage over op: Stichting En Route, Rotterdam: Giro 2619459 o.v.v. Cambodja 2009 **** **** = Vermeld hier eventueel de naam van de deelnemer die u steunt om zijn of haar target te halen Alvast super bedankt en bezoek vooral regelmatig www.cambodjaproject.nl en deze site om op de hoogte te blijven van onze acties. Het Cambodja project is een initiatief van Stichting En Route uit Rotterdam (www.stichting-enroute.nl ) en wordt op financieel gebied gesteund door Xplore van het Ministerie van Buitenlandse Zaken(www.xplore.nl).

Actief sinds 29 April 2009