Cambodja Augustus weer veilig terug - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cambodja Project 2010 Stichting En Route - WaarBenJij.nu Cambodja Augustus weer veilig terug - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cambodja Project 2010 Stichting En Route - WaarBenJij.nu

Cambodja Augustus weer veilig terug

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cambodja Project 2010

05 September 2009 | Nederland, Amsterdam

Dag trouwe lezers,

Onze reis zit er op! Wat is er de afgelopen weken veel met ons gebeurt en wat hebben we een werk verzet. Jullie hebben alles kunnen lezen op onze weblogs! Wat wij als het meest leuke hebben ervaren is het feit dat de bewoners van Anlong Kong zijn gekomen met voorstellen en initiatieven en dat wij hen materieel hebben kunnen ondersteunen. Natuurlijk hebben we zelf hard gewerkt, echter de bewoners namen het voortouw en namen ons mee in de wijze waarop zij de projecten uit kunnen voeren. Dat is winst en geeft ons het gevoel dat, ook na ons vertrek, zij prima in staat zijn om de werkzaamheden voort te zetten en/of af te ronden.

In materiele zin zijn wij ontzettend blij met jullie giften. Hierdoor zijn we in staat geweest om vele materialen als o.a. puin, stenen, cement, staal aan te schaffen. Ook hebben we een bijdrage kunnen leveren aan de werkgelegenheid. Het contract met Rith en Leang, beiden al een jaar in dienst, kunnen we verlengen voor een jaar en vanaf juli zijn er al 10 'werkers' uit het dorp betaald aan het werk om de werkzaamheden uit te voeren.

Om echt te zien en te horen wat we allemaal hebben uitgevoerd:
Kom vrijdag 2 oktober langs bij onze
Cambodja Experience 2009! Wij zullen daar presentaties laten zien, er is een foto-expositie, er treden wat bandjes op, er worden filmpjes vertoond en wat het belangrijkste is; Wij kunnen onze ervaringen persoonlijk met jullie delen! Jullie hebben uiteindelijk, met alle giften, het mogelijk gemaakt om de diverse projectplannen ook daadwerkelijk uit te voeren!

De Cambodja Experience 2009 start om 20.00 uur in de aula van de OSG de Meergronden in Almere-Haven en jullie zijn allemaal van harte welkom!!!!!

In de laatste week van ons verblijf in Cambodja hebben we samen met de septembergroep gewerkt en zij hebben ook weer nieuwe inititiatieven ontplooid;

Zij richten zich op:
- de invoer van een Pig Pass On programma, waarbij 5 gezinnen een varken krijgen en vervolgens 2 biggen van de eerste worp doorgeven aan een volgend gezin
- het organiseren van voorlichting over het maken van een zogeheten Tippy Tap (gemaakt van een jerry can, om hygiënisch de handen te kunnen wassen)
- het benadrukken van het belang van handenwassen door middel van een toneelstukje
- het verstrekken van zeep om het gebruik van de Tippy Tap en handenwassen in het algemeen te bevorderen
- het meten en wegen van alle leerlingen van de kleuterschool in het dorp om de positieve effecten van het voedselprogramma te kunnen meten
- het geven van "tandenpoetsles" op school en het gezamenlijk tandenpoetsen na de lunch invoeren
- en dragen zij met noeste handarbeid bij aan de aanleg van een schoolplein voor de kleuterschool

Volg de belevenissen en vorderingen van Mirna, Werner, Roy en Lisa op http://www.cambodjaseptember09.waarbenjij.nu!

Dit was zeker niet onze laatste weblog! Hou onze site in de gaten want er zullen nog enkele activiteiten volgen voordat we eind oktober het project definitief afsluiten.

Heel veel groeten en verschrikkelijk bedankt voor jullie enthousiaste reacties,

Tot vrijdag 2 oktober op onze 'Cambodja Experience 2009'

Bionda, Dineke, Julia, Kim, Marlies, Nina, Rachel, Richard, Shaira, Shaunna, Willem en Peterhans

Wil je ons blijven ondersteunen?
Maak dan een vrijwillige bijdrage over op:
Stichting En Route, Rotterdam:
Giro 2619459
o.v.v. Cambodja 2009 augustus

Het Cambodja project is een initiatief van Stichting En Route uit Rotterdam (http://www.stichting-enroute.nl ) en wordt op financieel gebied gesteund door Xplore van het Ministerie van Buitenlandse Zaken(http://www.xplore.nl). Bezoek ook onze website http://www.cambodjaproject.nl

• 13 September 2009 - 09:50

Willy:

Dank je wel voor het schrijven van dit mooie eindverslag.
    Het maakt me gelukkig getuige te zijn van dit soort 'verbroederende'activiteiten en op Schiphol o.a. de stralende toet van m'n dochter te zien.
    Liefs van Willy en ik hoop erbij te kunnen zijn op 2 oktober en velen te ontmoeten.

Cambodja Project 2010

Het Cambodja project is opgezet door Stichting En Route en heeft als doel jongeren in contact te laten komen met het land, cultuur en bevolking van Cambodja. Aan het project doen meerdere jongeren mee, die verdeeld in groepjes elk een maand naar Cambodja gaan om de bevolking te helpen. Door middel van verstrekte microkredieten en de hulp van de jongeren, wordt er in het dorp Anlong Kong hard gewerkt aan het bevorderen van het welzijn van het dorp. Het project is onderverdeeld in kleinschalige projecten, waarbij werkgelegenheid creëren, sociale omstandigheden bevorderen en hygiënische voorzieningen verbeteren centraal staat. De deelnemers van de augustusgroep zullen op deze site hun ervaringen beschrijven. Wij zouden het ontzettend leuk vinden als jij jouw reactie geeft op onze activiteiten. Dit kan op ons gastenboek. Op de linkerbalk staat het vakje 'blijf op de hoogte'. Vul hier jouw e-mailadres in en je krijgt automatisch bericht wanneer wij een bericht plaatsen. Wil jij ook het Cambodja project steunen? Maak dan jouw vrijwillige bijdrage over op: Stichting En Route, Rotterdam: Giro 2619459 o.v.v. Cambodja 2009 **** **** = Vermeld hier eventueel de naam van de deelnemer die u steunt om zijn of haar target te halen Alvast super bedankt en bezoek vooral regelmatig www.cambodjaproject.nl en deze site om op de hoogte te blijven van onze acties. Het Cambodja project is een initiatief van Stichting En Route uit Rotterdam (www.stichting-enroute.nl ) en wordt op financieel gebied gesteund door Xplore van het Ministerie van Buitenlandse Zaken(www.xplore.nl).

Actief sinds 29 April 2009