One night in Bangkok - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cambodja Project 2010 Stichting En Route - WaarBenJij.nu One night in Bangkok - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Cambodja Project 2010 Stichting En Route - WaarBenJij.nu

One night in Bangkok

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cambodja Project 2010

04 Augustus 2010 | Nederland, Amsterdam

Dag lieve lezers,
We zijn veilig in Bangkok aangekomen. Sina had vanuit Phnom Penh een geweldigontvangstcomite geregeld. Momenteel zijn we in het guesthouse even aan het opknappen voor de nacht-lichttoer door Bangkok wat op het programma staat. Morgenochtend om 5 uur vertrekken we weer. Voor de kaartlezers onder jullie; we gaan met het busje naar de grensovergang bij Poipet. Als we de Thaise grens over zijn moeten we een kilometertje sjouwen naar het busstation. Daar nemen we de bus naar Battambang en Phnom Penh. Wordt weer een lange, maar leuke dag.
Groetjes
Peterhans
Woensdag 4 augustus, verslag van April
Na een turbulente vlucht, kwamen we eindelijk aan in Bangkok! We haalden onze Visa en bagage op en gingen op zoek naar de mensen die ons kwamen ophalen. Overal stonden mensen met bordjes en op een gegeven moment vonden we eindelijk het bordje dat we zochten. Namelijk: Petter Hams! (Die blijft erin)
De twee lieve dames verwelkomden ons met een …. (een typisch Thaise welkoms armband van bloemen) Het zag er prachtig uit en rook heerlijk! Hierna gingen we op zoek naar een taxibusje. Al snel konden we onze bagage inladen en reden we door de buitenwijken van Bangkok op weg naar het Guesthouse. Iedereen had erge honger, dus stopten we bij een leuk wegrestaurant. Hier kregen we geschaafd ijs met zoete honingdrank, een lekkere vis/noodle/varkens soep en als toetje een soort zoete kokosmelksubstantie met groene jelly-wormen. Heerlijk!
Terug in de taxi maakten we voor het eerst kennis met een tropische regenbui. Het stortte uit den hemelen! Gelukkig kwamen we droog het guesthouse binnen. De kamers werden verdeeld en we gingen allemaal lekker douchen.
Zo meteen krijgen we een rondleiding door de stad. We zijn benieuwd wat Bangkok ons te bieden heeft!
We zijn net terug van de geweldige Bangkok avond! Heeeerlijk Thais gegeten (en gedronken)! We kregen een tafel vol lekkere vis gerechten. Het was zo veel, dat we nog een zak met de overgebleven hapjes mee terug kregen ook. : D Van onze twee lieve rondleiders leerden we lotussen open vouwen.
Nu zitten we gezellig met z'n allen op de hotelkamer. En we kregen net ontzettend goed bericht! Van de Lowlands milieubrigade hebben we een bedrag van 3000 euro gekregen! Onze dag kan in ieder geval niet meer stuk!
Tot de volgende weblog. Wanneer deze komt weten we nog niet precies. Donderdag komen we laat aan in Phnom Penh. Dus.....afwachten maar even!

Veel liefs van April, Lynne, Quirine, Regy en Peterhans.

Stichting En Route, Rotterdam:
Giro 2619459 o.v.v. Cambodja 2010
Alvast super bedankt!
Het Cambodja project is een initiatief van Stichting En Route uit Rotterdam( http://www.stichting-enroute.nl )

• 04 Augustus 2010 - 11:09

Mieke Rumping:

Net als de tropische regenbui, druppelen de berichtjes binnen. Hartstikke leuk. Ik krijg wel het gevoel,ik zou er wel bij willen zijn!!!

• 04 Augustus 2010 - 11:16

Merel:

wauw!!
    wat ziet dat er lekker (eten) en mooi (bloemenarmbanden) uit zeg!! lijkt me een goed begin van een bijzondere reis samen,
    veel plezier en succes in de bus morgen.
    liefs

• 04 Augustus 2010 - 11:34

Michele:

You're in Bangkok! Wonderful! We are having tropical-like downpours of rain here today. It is now lunchtime and I wish I could be eating the same laksa... all the best to Petter Hams and the golden girls!

• 04 Augustus 2010 - 12:16

Helga Fredison:

Ik heb jaren geleden een rondreis gemaakt in Thaliland. Nu ik jullie reisverslag lees, zie ik het weer helemaal voor me.Ik wens jullie een hartstikke fijne tijd toe in het land met de eeuwige glimlach.

• 04 Augustus 2010 - 15:53

Sanne V En Route:

Wederom Yes!
    Geweldig weer weer druppel druppel drup en nog meer giften voor jullie missie!
    Zet hem op meiden en Petter hams.

• 04 Augustus 2010 - 18:30

Hams En Antoinetter:

Ja leuk, wij passen onze namen ook maar aan! Net heelhuids thuis gekomen. Heel mooi gehad. Goede reis verder en we volgen jullie!
    Liefs van ons voor jullie allemaal!

• 04 Augustus 2010 - 22:42

Marcelle:

Leuk joh, ik ga jullie verslag elke dag even lezen hoor,veel plezier verder allemaal.

lfs Marcelle

• 05 Augustus 2010 - 17:47

John:

Ziet er erg leuk en avontuurlijk uit, als ik het lees krijg ik al een beetje vakantiegevoel :-)
    Veel plezier samen daar in Thailand en erg leuk dat julie je zo inzetten voor een goed doel.
    (Is Petter Hams de broer
    van Jarno Hams (de sterkste man van Nederland? ;-)

• 06 Augustus 2010 - 16:53

Ties:

So far so good! Mooi begin, ziet er nu al fantas"ties"uit.
    Veel succes en plezier

• 06 Augustus 2010 - 20:48

Dionne En Paul:

Terwijl ik dit aan het schrijven ben liggen jullie (hopelijk) lekker te slapen.(jullie tijd 4.45 uur.) Ontzettend leuk om te lezen hoe jullie reis is verlopen, het lijkt wel of we er een beetje bij zijn. Voor de komende dagen veel plezier bij het maken van jullie plannen en de uitvoering ervan. We zijn nu al erg trots op jullie. Groetjes en liefs van ons. ps We kijken uit naar het volgende berichtje.

• 07 Augustus 2010 - 03:45

Nadine:

Ah April klinkt heel gaaf allemaal! Ik wil ook zo graag nog een keer naar bankok. Ben benieuwd wat jullie nu allemaal voor spannends meemaken maar dat lees ik waarschijnlijk wel in jullie volgende verslag.
    haha ik ben ook veilig aangekomen in amerika eergisteren, met ook een turbulente vlucht.
    Het is heel leuk hier.
    Loveyou

• 07 Augustus 2010 - 12:20

Sylvia V R Ijs:

Dag Regy,fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen .
    Het is leuk om jullie eerste indrukken te kunnen "meelezen".
    Ik verheug op meer berichten van wat jullie allemaal meemaken.
    Graag wil ik jou en de andere meiden alle goeds toewensen,succes met alle plannen.
    groeten van sylvia

• 07 Augustus 2010 - 13:15

Opa Ferry & Oma Will:

Ha, lieve Lynne, weer een verrassing je hier op een foto te zien te zien, zover weg! Ben nu bij papa en mama en lees het reisverslag. Een héle mooie tijd en een hele dikke pakkerd van ons. De groetjes aan de rest van de golden girls.

• 13 Augustus 2010 - 13:35

Door:

dag meiden
    hoe vergaat het jullie daar?
    ik ben hee benieuwd naar je verhalen Apes.
    liefs van Door

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Wonen, werken, leren en ervaren in eenvoud!

De Stichting En Route heeft als doel jongeren in contact te laten komen met het land, cultuur en bevolking van Cambodja. Aan het project doen meerdere jongeren mee, die verdeeld in groepjes elk een maand naar Cambodja gaan om de bevolking te helpen.

Door middel van verstrekte microkredieten en de hulp van de jongeren, wordt er in het dorp Anlong Kong hard gewerkt aan het bevorderen van het welzijn van het dorp. Het project is onderverdeeld in kleinschalige projecten, waarbij werkgelegenheid creëren, sociale omstandigheden bevorderen en hygiënische voorzieningen verbeteren centraal staat. De afgelopen twee jaar zijn er in totaal 70 jongeren via stichting En Route verwelkomt in het dorp. Hierdoor is er een enorme sprong voorwaarts gemaakt in de dienstverlening door onze samenwerkingspartner in Cambodja. Absoluut een fantastische kans voor alle partijen: de jongeren krijgen de kans kennis te maken met ontwikkelingswerk en een cultuur die zo in contrast staat met wat zij thuis gewend zijn. Tegelijkertijd krijgen de inwoners de kans samen met de jongeren te leren hun gemeenschap naar een hoger plan te tillen.
In augustus 2010 zullen jongeren voor het derde jaar weer werkzaamheden gaan verrichten.

09 Januari 2011

Eerste noodhulp op gang in Anlong Khong

13 Oktober 2010

DIJKDOORBRAAK, Anlong Khong onder water
Cambodja Project 2010

Het Cambodja project is opgezet door Stichting En Route en heeft als doel jongeren in contact te laten komen met het land, cultuur en bevolking van Cambodja. Aan het project doen meerdere jongeren mee, die verdeeld in groepjes elk een maand naar Cambodja gaan om de bevolking te helpen. Door middel van verstrekte microkredieten en de hulp van de jongeren, wordt er in het dorp Anlong Kong hard gewerkt aan het bevorderen van het welzijn van het dorp. Het project is onderverdeeld in kleinschalige projecten, waarbij werkgelegenheid creëren, sociale omstandigheden bevorderen en hygiënische voorzieningen verbeteren centraal staat. De deelnemers van de augustusgroep zullen op deze site hun ervaringen beschrijven. Wij zouden het ontzettend leuk vinden als jij jouw reactie geeft op onze activiteiten. Dit kan op ons gastenboek. Op de linkerbalk staat het vakje 'blijf op de hoogte'. Vul hier jouw e-mailadres in en je krijgt automatisch bericht wanneer wij een bericht plaatsen. Wil jij ook het Cambodja project steunen? Maak dan jouw vrijwillige bijdrage over op: Stichting En Route, Rotterdam: Giro 2619459 o.v.v. Cambodja 2009 **** **** = Vermeld hier eventueel de naam van de deelnemer die u steunt om zijn of haar target te halen Alvast super bedankt en bezoek vooral regelmatig www.cambodjaproject.nl en deze site om op de hoogte te blijven van onze acties. Het Cambodja project is een initiatief van Stichting En Route uit Rotterdam (www.stichting-enroute.nl ) en wordt op financieel gebied gesteund door Xplore van het Ministerie van Buitenlandse Zaken(www.xplore.nl).

Actief sinds 29 April 2009