Team augustus, een hele werkweek zit (er bijna) op - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Cambodja Project 2010 Stichting En Route - WaarBenJij.nu Team augustus, een hele werkweek zit (er bijna) op - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Cambodja Project 2010 Stichting En Route - WaarBenJij.nu

Team augustus, een hele werkweek zit (er bijna) op

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cambodja Project 2010

21 Augustus 2009 | Cambodja, Phnom-Penh

Lieve lezers,

Even niet een berichtje van ons allemaal, maar van mij alleen! Het team is vandaag nog heel hard aan het werk geweest in het dorp. De afgelopen week was wederom super. Lange dagen zijn we bezig geweest. Onze dagen waren in die zin eentonig, echter vol belevenissen. De eersten staan om 6 uur op om naar de markt te gaan. De rest ontwaakt omstreeks half 7 en rond kwart over 7 zitten we aan het ontbijt om vervolgens op de fiets naar het dorp te racen. Daar werken we te ongeveer half 12 en hebben we een break tot half 2. Slapen en eten maken onderdeel uit van dit programmaonderdeel. Na deze siësta werken we tot ongeveer half vijf, wat regelmatig uitloopt tot vijf uur. Dan als een speer naar huis, douchen en omstreeks half 7 aan tafel (nou ja, op de grond dan)! Na het eten worden alle foto's van die dag verzameld en gearchiveerd en worden de weblogs geschreven. De eersten vertrekken dan ook richting ons knusse slaapvertrek en de laatsten liggen uiterlijk rond 22.00 uur in diepe rust!
Dat was even ons dagprogramma. Het team is nu, samen met onze vrienden van de Aw'-Kun shop, naar een echt 'Cambodian kickboksgala'. Na dit gala krijgen ze een speciale kickbox training van een professionele Cambodjaanse 'meester'.

Voor mij nu even een avondje voor administratie bijwerken en jullie op de hoogte brengen. Om 21.00 uur komen we weer samen voor het eten.

Ik heb al eerder geschreven, ook dit team is weer geweldig! De geplaatste video bij dit bericht heeft dan ook de achtergrondmuziek van Robbie Williams, Angels! En dat zijn ze, stuk voor stuk! Ze zorgen voor het dorp en voor elkaar. De samenwerking is prima en de sfeer zit er goed in. Ik beleef ontzettend veel plezier aan alle gezamenlijke momenten.
Door Kim is vorige week 'de beschermengel' geïntroduceerd. Iedereen is voor de duur van een week een 'ANGEL' voor een ander teamlid die hij/zij heeft getrokken. Geweldig resultaat! Ineens is je bed opgemaakt, staat er een bakje snoep, is er koffie gezet, ligt er een lief gedichtje op je kussen.... dat houdt de moed er zeker in! Wekelijks wordt er van engel gewisseld en kun je weer iemand ander verwennen!

De foto's en video bij dit verslag geven ook een beeld van het plezier wat we hebben met elkaar voor, tijdens en na het werk.

De projecten lopen op schema. Het afwateringskanaal is bijna klaar en de plannen voor het ophogen van de grond onder de school worden verder uitgewerkt. We hebben ruim 300 kilo ijzer gevlochten, 14.000 stenen gesjouwd, 21 kuub zand verplaatst, 60 meter planken verzaagd voor bekistingen en ongeveer 200 meter gegraven. En dit alles in samenwerking met de vele dorpelingen die hard meewerken en ons uitermate goed begeleiden! Dit is ook precies wat we willen. Zij zijn uitstekend in staat om met de door ons beschikbaar gestelde diensten en middelen het werk uit te voeren. Om deze ontzettend leuke samenwerking te bezegelen hebben we voor de tijd dat we hier zijn de 'donderdagmiddag-borrel' ingevoerd (uiteraard na werktijd en in 'eigen' tijd, maar dat is hier geen item. Het team dorpelingen dat aan het werk is stopt pas als het beoogde dagdoel is bereikt.)
Na de borrel werd de dag beëindigd met een potje volleybal.

Terug naar het heden. Morgenmiddag zullen de verslagen vanaf afgelopen woensdag geplaatst worden en is een ieder in gelegenheid om weer ff te mailen, chatten, msn-en etc.
Morgenochtend om half 7 (lokale tijd) vertrekken we naar Siem Reap (Angor Wat). Het is gebleken dat vele dorpelingen daar nog nooit geweest zijn. Wij nemen 3 Cambodjaanse medewerkers mee naar Siem Reap, waaronder onze Water- and Wastemanagement medewerkers Reth en Leang. Zij hebben zich goed voorbereid en zullen ons meenemen in de geschiedenis van Angor. Ik ga er van uit dat we van hen vele details zullen horen!

Namens het team wil ik jullie allemaal heel erg bedanken voor de berichtjes die jullie achterlaten. Woensdag heb ik ze allemaal voorgelezen en her en der werd er wel een traantje weggepinkt! Ga zo door, het geeft ontzettend veel energie.
Op de volgende weblog hoeven jullie niet zo lang te wachten,

Groetjes en alvast een fijn weekend,

XXXXX

Peterhans

Wil je ons blijven ondersteunen?
Maak dan een vrijwillige bijdrage over op:
Stichting En Route, Rotterdam:
Giro 2619459
o.v.v. Cambodja 2009 augustus

Het Cambodja project is een initiatief van Stichting En Route uit Rotterdam (http://www.stichting-enroute.nl ) en wordt op financieel gebied gesteund door Xplore van het Ministerie van Buitenlandse Zaken(http://www.xplore.nl). Bezoek ook onze website http://www.cambodjaproject.nl

• 21 Augustus 2009 - 12:36

Tineke P.:

Wat gaaf, dat idee dat je een 'angel' bent voor een ander. Dat betekent dat de sfeer goed is!
    En prachtige foto's weer.
    Ben benieuwd naar al je verhalen.
    :-)

• 21 Augustus 2009 - 12:41

Kim:

erg leuk om te lezen hoe het daar met jullie gaat! ik lees het telkens met veel plezier.

groetjes kim (zus van nina

• 21 Augustus 2009 - 15:51

Monique (SVMobiel C):

Hoi Bionda & Kim.

Respect voor jullie en de andere "Angels".

Groeten.

Monique.

• 21 Augustus 2009 - 16:27

Muriel:

Als eerste Peterhans dank je voor het uitgebreid verslag van de groep. Ook ik heb een traantje gelaten tijdens het lezen, vooral de beschrijving van de beschermengel " Angel" geweldig idee. Veel plezier tijdens de trip en jullie zij geweldig.
    Kijk al uit naar jullie volgend bericht. xx

• 21 Augustus 2009 - 17:10

Kim (vorige Groep):

Whauw jongens, klinkt goed!
    ben jaloers dat ik er zelf niet meer ben!

Onwijs veel plezier en succes nog!
    Dikke kus en knuffel Kim

• 21 Augustus 2009 - 17:38

Jaimie:

En shaunna denkt,
    Shit wat moet ik hier nou mee hahaha Lmao..

• 21 Augustus 2009 - 17:44

Jaimie :

Die comment was bedoeld bij een foto, u know ma is had het me niet goed uitgelegd:P

En keep on workin hard shaunna u a bit harder,,
    Rachell je dansst grappig En yeah,
    High fivee..

• 21 Augustus 2009 - 19:02

Dennis:

Yo Peterhans jij bent mij 'HeldsAngel"!

ik dank jullie allemaal voor deze geweldige inspiratie!

• 21 Augustus 2009 - 20:24

Wilma:

Wat heerlijk om dit verslag te lezen, jullie hebben het goed met elkaar zo te horen.Iets speciaals voor een ander doen dat is fantastisch. Geniet maar van deze kleine verwennerijen dat verdienen jullie wel met al dat harde werken. Dikke kus voor Marlies.

• 22 Augustus 2009 - 08:04

Ma Koperberg:

Wat gaat het weer geweldig,Peterhans en de groep groeten Moeder Koperberg.

• 22 Augustus 2009 - 09:34

Bridget:

PH!

Geweldig om jullie verhalen te lezen!

Enne...staat je goed die solidaire look!

Dikke kus
    Bri

• 22 Augustus 2009 - 10:24

Saskia:

Hoi allemaal, die mij niet kennen, maar speciaal Richard. Ik vind het echt super wat jullie daar doen. Ik lees de verslagen met heel veel plezier en belangstelling.
    Jeetje Rich ik wist niet dat je het in je had....(geintje....) Ik ken je al jaren en je laat maar weer zien wat een kanjer je bent.
    Ik ben hartstikke trots op je en ben blij dat ik het een en ander in de "Cambodjabus"heb gestort.
    Nog heel veel succes en als ik de verslagen en foto's zie, hoef ik het niet te zeggen, want dat jullie ook plezier hebben is wel duidelijk, maar toch ook veel plezier gewenst.
    Liefs, Saskia

• 23 Augustus 2009 - 10:49

Linda:

Wauw goed bezig zeg! Ondanks de hitte, beestjes en het 24 uur bij elkaar zijn de moed en de energie hoog houden, petje af! Geniet de aankomende tijd en doe vooral de hartelijke groeten aan iedereen!

P.S Ik mis de kookkunsten van moeders!

Cambodja Project 2010

Het Cambodja project is opgezet door Stichting En Route en heeft als doel jongeren in contact te laten komen met het land, cultuur en bevolking van Cambodja. Aan het project doen meerdere jongeren mee, die verdeeld in groepjes elk een maand naar Cambodja gaan om de bevolking te helpen. Door middel van verstrekte microkredieten en de hulp van de jongeren, wordt er in het dorp Anlong Kong hard gewerkt aan het bevorderen van het welzijn van het dorp. Het project is onderverdeeld in kleinschalige projecten, waarbij werkgelegenheid creëren, sociale omstandigheden bevorderen en hygiënische voorzieningen verbeteren centraal staat. De deelnemers van de augustusgroep zullen op deze site hun ervaringen beschrijven. Wij zouden het ontzettend leuk vinden als jij jouw reactie geeft op onze activiteiten. Dit kan op ons gastenboek. Op de linkerbalk staat het vakje 'blijf op de hoogte'. Vul hier jouw e-mailadres in en je krijgt automatisch bericht wanneer wij een bericht plaatsen. Wil jij ook het Cambodja project steunen? Maak dan jouw vrijwillige bijdrage over op: Stichting En Route, Rotterdam: Giro 2619459 o.v.v. Cambodja 2009 **** **** = Vermeld hier eventueel de naam van de deelnemer die u steunt om zijn of haar target te halen Alvast super bedankt en bezoek vooral regelmatig www.cambodjaproject.nl en deze site om op de hoogte te blijven van onze acties. Het Cambodja project is een initiatief van Stichting En Route uit Rotterdam (www.stichting-enroute.nl ) en wordt op financieel gebied gesteund door Xplore van het Ministerie van Buitenlandse Zaken(www.xplore.nl).

Actief sinds 29 April 2009