Team augustus, een vrij weekend voor de boeg - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Cambodja Project 2010 Stichting En Route - WaarBenJij.nu Team augustus, een vrij weekend voor de boeg - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Cambodja Project 2010 Stichting En Route - WaarBenJij.nu

Team augustus, een vrij weekend voor de boeg

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cambodja Project 2010

22 Augustus 2009 | Cambodja, Phnom-Penh

Hoi allemaal,

Wat hebben we weer ontzettende leuke reacties ontvangen van jullie. We vinden dat GEWELDIG!

Vandaag een busrit van 6 uur achter de rug en nu zijn we aan het bijkomen in Siem Reap. Een ieder weer druk op MSN, Hyves, shoppen, chillen e.d..
Zoals beloofd de dagverslagen van de afgelopen 3 dagen. Wij laten ons morgen door Reth, Leang en Sina door Angor Wat leiden en zijn erg benieuwd naar wat we dan allemaal zullen beleven.

Groetjes en tot de volgende weblog,

Shaira en Peterhans

Woensdag 19 augustus 2009 door Rachel en Marlies
Dit is de dag dat we precies een week weg zijn, wij kunnen je vertellen; het voelt als een maand!!
Vandaag begon als een dag als alle anderen, een gewone werkdag. We wisten van tevoren dat we maar een driekwart dag hoefden te werken, dus waren we extra gemotiveerd. Het was eigenlijk de bedoeling dat we verder zouden gaan met graven, maar omdat het de vorige nacht zo hard regende dat het dak van ons huis begon te lekken en de greppels dus volledig overstroomd waren, ging dat niet door.
Tot een uur of 4 hebben we dus ijzer gebogen en gevlochten, en toen was het alweer tijd om naar huis te gaan. Bewust en onbewust waren we eigenlijk wel toe aan een middagje rust. Tot een uur of half zeven hebben we ons vermaakt en het huis schoongemaakt. Daarna was het tijd voor het volgende punt op het programma: The Killing Fields. Met zonsondergang liepen we de weg af richting het monument. Iedereen had besloten om mee te gaan, en het was dan ook heel indrukwekkend. Het monument was tot de nok gevuld met schedels en kleren van de slachtoffers. Verder hebben we de massagraven gezien en zijn we gruwelijke dingen over de oorlog te weten gekomen.
Het was dus een dag die begon als een heel normale dag, maar toch zullen we het niet vergeten. Morgen gaan we eindelijk verder met graven en daar verheugen we ons nu al op! We zijn benieuwd wat de vorderingen zullen zijn.
Kusjes aan Muriël, Dennis, Wilma en Koos!


Donderdag 20 augustus 2009 door Nina en Richard
Borrerl na het werk met +/- 40 gr. Celsius
Omdat we gisteren niet konden graven waren we vandaag blij dat we daar weer mee aan de slag konden. Sommige prefereerden echter de schaduw en gingen aan de slag met het ijzerwerk. Na een geweldig dansje van Rachel kon iedereen weer fanatiek aan de slag. Ook leerden ze de familie van Leang beter kennen.
De rest van de groep sloot aan bij de gravers zij waren al hard bezig met de geulen die er mooi bij lagen; langer en dieper. De communicatie met de Cambodjanen verloopt al stukken beter en het is dan ook mooi dat je met handen voeten ver komt, want wanneer er een slang in de buurt is begrijpen de Cambodjanen onze noodroep. Marlies en Nina kunnen al tot in de 30 tellen alleen is de uitspraak zeker net als een allochtoon.
Na al dat harde werk was het natuurlijk fijn om eens een keer samen met de werkers een biertje/cola te nuttigen. Er werd dan ook meteen een groepsfoto gemaakt waar wij nog wat mee willen doen. Na veel grappen met die grappenmaker van een Sina zijn we met meesten werkers wezen volleyballen. Peterhans deed ondanks zijn leeftijd niet onder voor de ervaren Cambodjanen. Volleybal is hier dan ook teamsport nummer 1. Na deze inspannende recreatieve partij vonden we dat Peterhans wel een modderbad kon gebruiken. Deze had hij ook verdiend want ik (Richard) had vorige week van hem een moddermasker gekregen. Uitgeput en voldaan besloten wij maar weer naar huis te gaan.
Het eten was weer top en sorry Pa en Ma hier kunnen jullie aan tippen(Richard) al kan ik jullie eten zeker waarderen. Ondanks het feit dat het eten geweldig is zal Nina de ‘aardappel-anders’ thuis weer weten te waarderen.
Morgen gaan we naar een kickboksgala waar we zelf ook een training krijgen(dus pas maar op).

Vrijdag 21 augustus 2009 door Kim en Dineke
Kickbox dag, dus vroeg op!!
Een nacht vol geluiden, wat zijn er hier veel dieren..!!! Muizen of ratten, gekko’s, muggen, vliegen, krekels, torren, honden en soms wil er nog wel eens iemand leuk dromen wat ook de nodige sfeer brengt in de nacht.
Half 7 ging de wekker, half 8 zaten we op de fiets. Aangekomen in het dorp splitsten wij ons weer in 2en. Een groep ging weer bezig met het graven van de greppels, de anderen waagden zich weer aan het knippen, buigen en vlechten van het ijzer. Op de vorige weblog hebben jullie de foto’s kunnen zien.
Aan het eind van de dag gingen we op weg met de tuk-tuk’s en hebben we met z’n allen een kickboxtraining gevolgd wat erg leuk was! Warming up, trainen hoe te boxen en vervolgens uitgedaagd worden door de trainer in de ring. Dit was overigens allemaal buiten en in een dorpssteegje gewoon tussen alle huizen. Erg verassend :)
Nadat we hebben gekickboxt, gingen we weer door met de tuk-tuk’s naar een kickboxgala; een grote schuur vol Cambodjanen , hard schreeuwend om de ring heen. Binnen aangekomen bij de wedstrijden,hebben we ons dik een half uur vermaakt door te kijken naar spannende gevechten.De enige regels die er zijn,zijn niet aanvallen van achteren,niet in het kruis en niet als iemand op de grond ligt.het was best wel heftig maar leuk om gezien te hebben tijdens ons verblijf in Cambodja.
Na de kickboxgala zijn we wat gaan eten in Phnom Penh.Wij (Kim en Dineke) kwamen wat later aan met onze tuk-tuk en zijn toen, omdat er bij de groep geen plaats was binnen gaan zitten. Hier kregen wij gezelschap van een Cambodjaanse jonge vrouw.we hebben ons eten een beetje met haar gedeeld en veel gepraat. Ze heeft ons een beeld gegeven over haar verleden en haar (heftige) leven van nu,ons wat woordjes Khmer geleerd,een lied voor ons gezongen,en gehuild bij het afscheid.al met al was het een indrukwekkende avond!
Terug met de tuk-tuks op naar huis we gaan nu slapen want morgen moeten we weer vroeg op,half 7 weg van huis om met de bus naar Siem-Reap te gaan. We hebben er zin in en laten onze werkers in het dorp met vertrouwen! Op Sina, Leang en Reth na, want die nemen we mee voor een uitje naar Siem- Reap, waar ook zij nog nooit eerder zijn geweest.

Tot snel!
Heel veel groeten en kusjes;
Bionda, Dineke, Julia, Kim, Marlies, Nina, Rachel, Richard, Shaira, Shaunna, Willem en Peterhans


Wil je ons blijven ondersteunen?
Maak dan een vrijwillige bijdrage over op:
Stichting En Route, Rotterdam:
Giro 2619459
o.v.v. Cambodja 2009 augustus



Het Cambodja project is een initiatief van Stichting En Route uit Rotterdam (http://www.stichting-enroute.nl ) en wordt op financieel gebied gesteund door Xplore van het Ministerie van Buitenlandse Zaken(http://www.xplore.nl). Bezoek ook onze website http://www.cambodjaproject.nl

  • 22 Augustus 2009 - 10:47

    Muriel:

    hallo allen, ook nu geniet ik van jullie reis verhalen. Buiten hard werken leren en doen jullie veel nieuwe indrukken op geweldig. Leuke filmjes (Rachel als van ouds) allen een dikke brasaxx

  • 22 Augustus 2009 - 11:07

    Helga:

    Gaaf hé, die kickboksfoto's! Supergaaf, jullie verhalen zijn heel herkenbaar... Heel veel plezier in Siem Reap, geniet!

  • 22 Augustus 2009 - 11:21

    Willy:

    Lieve Dineke,Willem,Richard,Peterhans,Julia,Bionda,Shaira,Marlies,Rachel,Kim,Shaunna en Nina.
    Dank!! voor jullie verslagen, foto's,beschermengelplan (prachtig),positieve instelling, motivatie etc. Het ontroert me en ik ben er blij mee. Vanuit Nederland liefs van jullie geliefden (denk ik)en lieve groet van willy.

  • 22 Augustus 2009 - 11:45

    Nionacolada:

    Dag Allemaal!
    Wat een te gekke foto's en video's!
    Julie zijn al helemaal ingeburgerd zie ik.
    Zag op de film dat jullie ook wat entertainment in de groep hebben. Miss Beyonce. Nichie ik ben apetrots op je optreden. Leerling overtreft meester he!
    Nou, mensjens ik zou zeggen ga zo door! Nog een kleine shout out voor miss Diva Rachel. Soso lobi en hang in there!

    Besos y Brasa's Nione

  • 22 Augustus 2009 - 12:12

    Adnan:

    Nou Shaunna, zal ik dan toch maar iets schrijven?.. Ik ben verbaast dat ik eindelijk een foto van je zie waarop je staat!.. haha nou kickbox 'champignon' :P, nog heel eventjes doorzetten met die bil van je, oh en ben jij de ijzer-buiger van het groepje? nja iedereen nog veel succes en maak er een mooie tijd van!

    groetjes en kusjes

    Adnan

  • 22 Augustus 2009 - 15:31

    Quirine:

    Hi allemaal, maar in het speciaal Marlies, Shaunna, Rachel en Nina. Hier begint volgende week school weer en jullie beleven zo te lezen de mooiste avonturen daar aan de andere kant van de wereld! Ik kan niet wachten totdat ik alles in real life van je kan horen Marlies!!
    De foto's die ik heb gezien zijn super gaaf, jullie doen echt vette dingen! Hahaha ik reserveer bij deze al een plekje voor volgend jaar XD

    Ik wens jullie allemaal nog heel veel plezier en geniet er van ( waar ik van overtuigd ben dat jullie dat wel doen )

    dikke knuffel van Quirine

    ps. Shaunna! Hoe durf je.. zomaar een beetje Lowlands missen! XD

  • 22 Augustus 2009 - 16:59

    Benjamin Vriend Kim:

    he toppers
    ik vind het allemaal zo cool wat jullie allemaal doen
    ook echt gaaf joh dat kickboxen kunnen jullie mooi die slangen in me kaar rammen haha
    heel veel plezier en ben erg benieuwd naar julie volgende avondtuur
    dikke kus
    ben

  • 22 Augustus 2009 - 18:26

    Frieda:

    Hallo allemaal, jullie realiseren je het misschien niet maar er zijn heel veel mensen die met jullie meeleven en haast niet kunnen wachten op de volgende verslagen, zeker in het Almeerse! Wat hebben jullie al veel bereikt in een week! Liefs Frieda en Simone

  • 22 Augustus 2009 - 18:35

    Angelique:

    Hey allemaal,

    Het is echt ontzettend leuk om al jullie verhalen te lezen en een beetje mee te krijgen hoe het leven daar zo anders gaat als bij ons. Kim, leuk dat de beschermengel geintroduceerd is door je, kan me voorstellen dat dat jullie nog dichter bij elkaar brengt. Het is in ieder geval ook leuk om te lezen hoe jullie als groep met elkaar om gaan, naast alle bijzondere en emotionele indrukken die jullie verder meekrijgen over het leven in Cambodja. Ben trots op je. Liefs mam (en uiteraard op alle andere groepsgenoten.)

  • 22 Augustus 2009 - 18:41

    Maaike (zusje Kim):

    haai allemaal!

    wat klinkt het allemaal super wat jullie allemaal aan het doen zijn. Zo te lezen is het echt heel hard werken, maar uiteindelijk voor een mooi resultaat! Super dat jullie zo vaak een berichtje achter laten! heel veel liefs Maaike en dennis!

  • 22 Augustus 2009 - 19:25

    Maarten Wijn:

    Hi lieve Eppie en andere cambodje gangers,
    Dat is wel even iets anders wat jullie daar allemaal beleven dan wat ik vandaag heb gedaan, nl een voetbal toernooi op HFC spelen en winnen!!! Net als jullie heb ik ook een superteam Willem mag jij ook af en toe aanvoerder zijn en score je ook een beejte goed? Ik wil nog wel een foto van je waarbij je lachtend in de camera kijkt, veel succes allemaal en ik hoop dat als ik over 6 jaar vijftien ben ik ook nog eens in Çambodja naar jullie mooie gootjes mag kijken en dat volleyballen lijkt me ook heel leuk. vette zoen van Maarten voor Willem en zijn vriendjes

  • 22 Augustus 2009 - 20:46

    Wilma:

    Zo kickboxexperts:-) geniet van jullie vrije weekend. Moeten we nu voor je uitkijken Marlies als je weer thuis bent? Die foto ziet er wel angstaanjagend uit hoor!!
    Liefs Wilma

  • 23 Augustus 2009 - 06:32

    Anton Spaan:

    Beste Peterhans en de rest van de enthousiaste groep,

    Het is geweldig om al die verhalen weer te lezen. Jullie doen bijzonder goed werk en het mooie is dat de dorpsbewoners volgens mij nu in een andere rol zitten. Dus een cultuur omslag. En dat is knap.

    Mogelijk dat je al contact hebt gehad met mijn nichtje Marloes. die reist in thailand en Cambidja en wil jullie graag bezoeken.

    Groet,
    anton

  • 23 Augustus 2009 - 10:54

    Linda:

    Wauw goed bezig zeg! Ondanks de hitte, beestjes en het 24 uur bij elkaar zijn de moed en de energie hoog houden, petje af! Geniet de aankomende tijd en doe vooral de hartelijke groeten aan iedereen!

    P.S Ik mis de kookkunsten van moeders!

  • 23 Augustus 2009 - 15:24

    Nadja:

    Lieverds!

    Gelukkig gaat het goed! Zet m op en geniet van de tijd, want deze gaat Oh zo snelll!
    knuffeltjes aan Sjonnieboy en natuurlijk ook aan Rachel en Peter Hans!

    Liefs en kusjes Nikkesnakkes

  • 23 Augustus 2009 - 17:25

    Dick En Jeannette:

    Leuke verslagen, we kijken hier echt naar uit.
    Doet ons ook goed dat jullie zo lekker eten. Misschien kunnen jullie daar ook wat van leren!.
    Belangrijke mededeling voor Richard: Feyenoord staat bovenaan.

    Succes en veel plezier allemaal!

  • 23 Augustus 2009 - 17:48

    Natascha:

    Heey Kim en Bionda (en de rest van de groep natuurlijk!)
    Echt leuk om alle verhalen te lezen, heel veel plezier en succes daar verder!
    Groetjes Natascha (Mobiel Centre)

  • 23 Augustus 2009 - 17:58

    Karin:

    Bedankt voor jullie verslagen. Het is top te weten waar jullie mee bezig zijn.
    Hou vol allemaal!
    Ook de foto's en video's helemaal te gek.

    Een lieve groet uit Het verre Nederland,
    Karin

  • 23 Augustus 2009 - 19:29

    Alissa:

    Hoi lieve sjon!
    Ik ga binnenkort alle verhalen lezen hoor! Maar ben nu druk bezig met verhuizen, al denk ik niet zo druk als jullie.

    succes allemaal!

    Dikke kus voor sjon!

  • 23 Augustus 2009 - 21:07

    Daan:

    Zoooow.... beetje kickboxen daar... moet ik nou bang worden? ;)

    Lekker dat jullie ook - naast het goede werk dat jullie doen - ook nog een beetje ontspanning door inspanning kunnen zoeken. Ik ga weer in spanning zitten wachten tot het volgende bericht uit Cambodja!

    -Daan

    PS Shaira: drop & gimme twenty!!

  • 24 Augustus 2009 - 13:49

    Gineke:

    Eindelijk tijd gevonden om alle berichten achter elkaar te lezen. Grote bewondering voor jullie allemaal, werken in de hitte (wij voelen in Nederland met jullie mee, hier is het ook er warm). Al die beestjes, noem het maar het aangaan van een uitdaging. Als ik het lees; griezel ik ervan. Jaloers ben ik op jullie ervaring tijdens de werkzaamheden, die toch vreemd zijn voor de meeste en het snuffelen aan de cultuur van dit land. Leuk dat er ook tijd is om het een en ander van Cambodja te zien. Ik kijk uit naar het volgende bericht en wens jullie nog veel meters stenen, zand, staal, plezier e.d.

    Met diep respect voor jullie allen

    Gineke

  • 24 Augustus 2009 - 13:50

    Lars:

    Leuk om jullie verslagen te lezen.
    Wat doen jullie veel, er wordt fantastisch gewerkt.
    Jullie zijn een geweldige groep!


  • 24 Augustus 2009 - 20:05

    Huub En Heidi:

    Hallo allemaal ( in het byzonder Bionda )
    We hebben veel bewondering voor wat jullie als groep daar verrichten, er straalt naast het harde werken veel saamhorigheid en plezier uit, de foto's maken dat de verhalen tot leven komen..erg leuk om op deze manier de belevenissen in cambodja op de voet te volgen...we kijken weer uit naar wat nog meer gaat volgen en wensen iedereen veel arbeidsvreugde en natuurlijk ook plezier toe !
    Groetjes Huub en Heidi

  • 24 Augustus 2009 - 20:59

    Cecile:

    lieve allemaal
    ben reuze benieuwd naar jullie weekend ervaringen De buservaring zal ook wel exotisch zijn geweest. Hier in Holland is het ook nog zeer zonnig en warm Verder is het schoolleven weer helemaal begonnen met vers gekafte boeken en een vol rooster, voor willem staat er nog wat info op de mail, wie weet is er binnenkort tijd om daar nog eens een blik op te werpen. Daar is het afgelopen weekend bij hem iig niets van gekomen.
    Lisa maakt zich op voor haar komst naar jullie Ook de septembergroep heeft er heel veel zin in, zo begrijp ik van haar. als er nog iets jullie kant op moet laat het dan snel weten dan kan ze nog een plaatsje in haar koffer vrijmaken. Succes met jullie werkzaamheden en een kusje voor Willem en een schouderklopje voor jullie allemaal daar.

  • 25 Augustus 2009 - 07:24

    Merryl:

    Hey Beyonce! Ik zie dat jullie aardig op weg zijn... Ik kon de site in eerste instantie niet vinden, dus heb even alles door moeten lezen. Ik vindt het prachtig en geniet van de mooie verhalen filmpjes en foto's. Rachel je bent een kanjer en dat je zo ver weg niet vergeet de familietraditie voort te zetten bevestigd maar weer jouw DIVA gehalte (250%) !!
    Lieven schat we houden van je. We missen je ook wel een beetje, maar we weten dat we een rijkere Rachel terug gaan zien. Geniet er van!! So So Lobi van Mer Pat en Quen

  • 25 Augustus 2009 - 08:32

    Merijn:

    Vet leuke foto's.Wat een wereld van verschil zeg met het nu regenachtige amsterdam.
    Veel succes nog allemaal.

  • 25 Augustus 2009 - 18:25

    Rene Jansen.:

    Lieve Marlies,
    Ik wist niet dat je zo goed kon boxen.Goede verdediging,goed de handen hoog.Prima.
    Af en toe krijg ik zoveel info van jullie dat ik zelf in Cambodja zit.

  • 25 Augustus 2009 - 21:33

    Adrie:

    Hoi Nina

    Spannend allemaal met die slangen en zo. Dan zijn die spinnetjes bij ons thuis kinderspel.

    Je moeder heeft vandaag de honneurs voor je waargenomen in Amsterdam en zo te horen zit daar in het tweede jaar ook weer een aardig reisje in het verschiet.

    Een dikke KB van mij.

  • 25 Augustus 2009 - 22:00

    Marc:

    Hoi Richard, je kijkt toch wel een beetje onzeker op die kickboxfoto.
    ps. Geniet van het volgende: 010 staat (tijdelijk) bovenaan. Verder lijkt het me een onvergetelijke ervaring. Ben benieuwd naar de verhalen.

  • 26 Augustus 2009 - 07:00

    Lia De Graaf:

    hallo allemaal
    zeer onder de indruk van de woorden en beelden!Hoe waar is de uitdrukking"vele handen maken licht werk"! dank jullie wel dat ik daarvan mee mag genieten.
    Kim ik ben heel trots op je,dikke zoen speciaal voor jou..Je bent een engel!
    groet "tante" lia en familie natuurlijk

  • 26 Augustus 2009 - 09:27

    Ronald En Bernadette:

    Hallo kanjers,

    Wat geweldig en ook indrukwekkend allemaal. Wij hebben bewondering voor wat jullie allemaal doen. Ook bijzonder fijn om te zien via de levende beelden en foto's dat er ook plezier is. Het idee dat jullie de bijzondere, mooie, droevige en plezierige momenten met elkaar meebeleven, maakt jullie denken wij een hecht team. De Cambodjanen kunnen op jullie bouwen. Hou vol.....maar dat lijkt wel te lukken. Geniet er vooral van, want voor jullie het weten staan jullie weer in Amsterdam. We blijven jullie op de voet volgen. Fijn die reisverslagen met beelden. Kunnen we goed meeleven met jullie. Keep going. We zijn trots op jullie. Groetjes Ronald en Bernadette

  • 26 Augustus 2009 - 19:18

    Sjoerd:

    hee willem,
    hoe is het daar, hard aan het werk? ben wel jaloers maar dat lijkt me niet meer dan logisch. wat een vette foto's allemaal. we missen je natuurlijk wel ontzettend bij het afscheid nemen van lennart, want die vertrekt vrijdag al! feyenoord staat gelukkig op plek 1 en dat hebben ze deels aan psv te danken! dank:P ik zit 7 uur per week bij je in de klas voor zover ik weet, beter dan vorig jaar geloof ik!:D ik zie je over 1,5 week natuurlijk weer!
    ontzettend veel succes en natuurlijk veel plezier nog!

  • 26 Augustus 2009 - 19:47

    Kim:

    de foto's en de verhalen, ik geniet ervan! er verschijnt telkens weer een grote lach op mijn gezicht. een ervaring...had ik dat ook maar gedaan ipv dat ik zo nodig moest gaan werken hihi. ik ben torts op jullie allemaal maar helemaal op mijn zus nina. vind het echt top dat je dit doet. ik kijk uit naar het volgende reisverslag.

    liefs kim

  • 27 Augustus 2009 - 09:06

    Mathilene Goedhart:

    Groetjes aan Rachel en alle anderen!

    Wat ben ik onder de indruk van jullie harde werk en reisverslagen! Kanjers zijn jullie ! Allemaal!

    Brasa uit Almere ( Rachel zal jullie wel uitleggen wat een brasa is...:))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cambodja Project 2010

Het Cambodja project is opgezet door Stichting En Route en heeft als doel jongeren in contact te laten komen met het land, cultuur en bevolking van Cambodja. Aan het project doen meerdere jongeren mee, die verdeeld in groepjes elk een maand naar Cambodja gaan om de bevolking te helpen. Door middel van verstrekte microkredieten en de hulp van de jongeren, wordt er in het dorp Anlong Kong hard gewerkt aan het bevorderen van het welzijn van het dorp. Het project is onderverdeeld in kleinschalige projecten, waarbij werkgelegenheid creëren, sociale omstandigheden bevorderen en hygiënische voorzieningen verbeteren centraal staat. De deelnemers van de augustusgroep zullen op deze site hun ervaringen beschrijven. Wij zouden het ontzettend leuk vinden als jij jouw reactie geeft op onze activiteiten. Dit kan op ons gastenboek. Op de linkerbalk staat het vakje 'blijf op de hoogte'. Vul hier jouw e-mailadres in en je krijgt automatisch bericht wanneer wij een bericht plaatsen. Wil jij ook het Cambodja project steunen? Maak dan jouw vrijwillige bijdrage over op: Stichting En Route, Rotterdam: Giro 2619459 o.v.v. Cambodja 2009 **** **** = Vermeld hier eventueel de naam van de deelnemer die u steunt om zijn of haar target te halen Alvast super bedankt en bezoek vooral regelmatig www.cambodjaproject.nl en deze site om op de hoogte te blijven van onze acties. Het Cambodja project is een initiatief van Stichting En Route uit Rotterdam (www.stichting-enroute.nl ) en wordt op financieel gebied gesteund door Xplore van het Ministerie van Buitenlandse Zaken(www.xplore.nl).

Actief sinds 29 April 2009
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 133294

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2011 - 26 November 2011

Cambodjaproject 2011, een doorstart

03 Augustus 2010 - 31 Augustus 2010

Wonen, werken, leren en ervaren in eenvoud!

12 Augustus 2009 - 05 September 2009

Cambodja augustus, Grenzeloos verbonden

Landen bezocht: