Cambodjaproject 2011 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Cambodja Project 2010 Stichting En Route - WaarBenJij.nu Cambodjaproject 2011 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Cambodja Project 2010 Stichting En Route - WaarBenJij.nu

Cambodjaproject 2011

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cambodja Project 2010

18 September 2011 | Cambodja, Phnom-Penh

Beste lezer,

Het is een tijd stil geweest omtrent ons geweldige Cambodjaproject. We zijn dan ook met een ernstige teleurstelling geconfronteerd. Voor het eerst sinds vele jaren zijn we niet meer in aanmerking gekomen voor de subsidie ter tegemoetkoming in de kosten omjongeren oonctact te laten komen met ontwikkelingssamenwerking. Dit heeft ons genoodzaakt om te bezien in hoeverre we nog door konden gaan met dit overweldigende succes.

Na lang zoeken en vele gesprekken zijn we in contact gekomen met de Stichting Commundo ( http//www.commundo.nl ) en de Stichting Hopeful Children's Center Cambodja ( http//www.hopchicen.org ).

Gezamenlijk trekken we op om onze projecten vanaf 2012 weer uit te voeren met jongeren. Hiervoor hebben we een aanvraag ingediend bij de Europese Unie (Youth in Action). In december 2011 horen we of hierin geslaagd zijn. Wordt vervolgd!!

Ook hebben we ons gerealiseerd dat we de bewoners van Anlong Khong niet in de steek kunnen laten. We hebben immers tot doel om het dorp in 5 jaar te helpen naar een self-supporting village! De eerste vier jaar zijn voorbij en wij zijn tot de conclusie gekomen dat we enkele zaken nog wel moesten afronden.

In overleg met Syna, AHC en de dorpsraad willen we in 2011 de volgende projecten afronden;
1. Laatste 20% van de waterwegen;
2. Het laatste jaarcontract voor beide vuilnismannen;
3. Het afschilderen van de school;
4. Het creereren van een tussendijk/weg door het dorp.
Daarnaast zijn er nog enkele kleine zaken die afgerond moeten worden.

In totaal hebben we hiervoor € 12.000,00 voor nodig.

Concreet houdt dit in dat Peterhans dit jaar het project in Anlong Khong gaat afronden, maar tevens het nieuwe Cambodjaproject 2012 - 2016 gaat voorbereiden. Hierover zal hij meer schrijven als hij daar is.

Om dit alles te realiseren zijn we als een speer naar sponsoren gaan zoeden met als resultaat dat we momenteel al zo'n € 6.000,00 binnen hebben. We zijn op de helft, dus we hebben nog wel wat steun nodig!

Op deze weblog kun je, zoals je van ons gewend bent, weer volledig op de hoogte blijven over het reilen en zeilen van onze vrienden in Anlong Khong! Naast natuurlijk de ervaringen,foto's en video's zullen ook de dorpsbewoners een bijdrage gaan leveren aan het vullen van de weblog.

Stichting En Route, Rotterdam:
Giro 2619459 o.v.v. Cambodja 2011
Alvast super bedankt!

Het Cambodja project is een initiatief van Stichting En Route uit Rotterdam( http://www.stichting-enroute.nl )

Cambodja Project 2010

Het Cambodja project is opgezet door Stichting En Route en heeft als doel jongeren in contact te laten komen met het land, cultuur en bevolking van Cambodja. Aan het project doen meerdere jongeren mee, die verdeeld in groepjes elk een maand naar Cambodja gaan om de bevolking te helpen. Door middel van verstrekte microkredieten en de hulp van de jongeren, wordt er in het dorp Anlong Kong hard gewerkt aan het bevorderen van het welzijn van het dorp. Het project is onderverdeeld in kleinschalige projecten, waarbij werkgelegenheid creëren, sociale omstandigheden bevorderen en hygiënische voorzieningen verbeteren centraal staat. De deelnemers van de augustusgroep zullen op deze site hun ervaringen beschrijven. Wij zouden het ontzettend leuk vinden als jij jouw reactie geeft op onze activiteiten. Dit kan op ons gastenboek. Op de linkerbalk staat het vakje 'blijf op de hoogte'. Vul hier jouw e-mailadres in en je krijgt automatisch bericht wanneer wij een bericht plaatsen. Wil jij ook het Cambodja project steunen? Maak dan jouw vrijwillige bijdrage over op: Stichting En Route, Rotterdam: Giro 2619459 o.v.v. Cambodja 2009 **** **** = Vermeld hier eventueel de naam van de deelnemer die u steunt om zijn of haar target te halen Alvast super bedankt en bezoek vooral regelmatig www.cambodjaproject.nl en deze site om op de hoogte te blijven van onze acties. Het Cambodja project is een initiatief van Stichting En Route uit Rotterdam (www.stichting-enroute.nl ) en wordt op financieel gebied gesteund door Xplore van het Ministerie van Buitenlandse Zaken(www.xplore.nl).

Actief sinds 29 April 2009