http://www.cambodja.nu - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Cambodja Project 2010 Stichting En Route - WaarBenJij.nu http://www.cambodja.nu - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Cambodja Project 2010 Stichting En Route - WaarBenJij.nu

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cambodja Project 2010

30 Juni 2012 | Cambodja, Phnom-Penh

Hoi allemaal,

Het is eindelijk zo ver..... we gaan aan de slag met een nieuw (vijf-jaren) project in Cambodja. Zoals we ook in 2007 begonnen in Anlong Khong gaan we nu in de Provincie Takeo starten met de voorbereidingen en het ontwikkelen van projecten die over 5 jaar weer worden overgedragen aan de lokale bevolking en dorpsraden.

De voorbereiding zal gedaan worden door Nienke Koperberg. Zij vertrekt volgende week maandag (9 juli)voor een half jaar naar Takeo. In november/december zal ik, met enkele jongeren, aansluiten om te bezien met welke projecten al een quick start kunnen maken.

Naast de Stichting En Route en Stichting Actieve Hulp Cambodja werken we nu ook intensief samen met de Stichting Commundo en de Stichting Helpful Children Cambodja.

Een nieuwe start met een nieuw projectdoel heeft ons ook gebracht tot een nieuwe (eigen) website:

HTTP://WWW.CAMBODJA.NU

We nemen afscheid van de waarbenjij.nu site waar de deelnemers en lezers altijd met heel veel plezier mee hebben gewerkt.

Onze nieuwe site (nog wel in ontwikkeling) biedt ons dezelfde mogelijkheden. We hebben een weblog, je ontvangt de nieuwsbrief en de weblog, er komt nog een foto-archief, er zijn links naar onze websites van de afgelopen jaren, het you-tube film-archief en diverse zaken meer.
Daarnaast informatie over de vrijwilligers-mogelijkheden, de lopende subsidie-aanvragen en de contacten met de Hogeschool Rotterdam voor een uniek project voor Minor-studenten "International Aid & Development"

OPEN SNEL DE SITE EN LEES MEE!!!!!!!!De site is nog wel in ontwikkeling en feedback is welkom op info@cambodja.nu

Ook voor sponsoren zijn er nieuwe mogelijkheden voor exposure. Op de site vind je de mailadressen voor meer informatie,

Donaties blijven, ook voor het komende jaar van voorbereiding en ontwikkeling, nodig. Ga naar www.cambodja.nu en navigeer naar 'help ons met een donatie', de rest volgt vanzelf.

Wij hopen weer snel het (oude) niveau van meer dan 1000 volgers te halen en de bijna 90.000 hits op onze waarbenjij.nu site te overstijgen. Hiermee kunnen we ook hard aan het werk om, naast al jullie steun die we ontvangen, ook bedrijven de komende 5 jaren aan ons te binden.

Nogmaals; zonder jullie steun hadden we Anlong Khong niet op deze wijze kunnen steunen, hadden de ruim honderd jongeren geen gelegenheid gehad om in contact te komen met een vreemde cultuur en het thema ontwikkelingssamenwerking, was het geen optie geweest om een nieuw project te starten.

Heel erg bedankt en wij hopen dat jullie ons weer volgen op www.cambodja.nu

We zien de warme, inspirerende, lieve en opbeurende reacties op de weblog weer met plezier tegemoet.

Tot de volgende weblog

Nienke en Peterhans

Het Cambodja project is een initiatief van Stichting En Route uit Rotterdam( http://www.stichting-enroute.nl )
Filmpjes: http://www.youtube.com/user/Projectcambodja2?feature=mhsn

Voor het Cambodjaproject 2012 - 2017 werkt En Route samen met Stichting Commundo www.commundo.nl en de Stichting Hopefull Children's Center Cambodja www.hopchicen.org

• 30 Juni 2012 - 21:13

Dineke:

Leuk!

• 01 Juli 2012 - 08:14

Julia Stokmans:

Wat een goed initiatief! Spannend allemaal. Succes Nienke met je reis. Groet, Julia

• 01 Juli 2012 - 13:30

Doreen:

Veel succes met jullie nieuw project! Spannend, Ninke, om er bij het begin bij te zijn.

• 02 Juli 2012 - 21:59

Marleen:

Heel leuk! En goed initiatief inderdaad, echt fantastisch dat het Cambodja project weer een vervolg heeft gekregen. Succes Peterhans en Nienke! De nieuwe site ga ik volgen. Ben benieuwd wat er komen gaat en zal zeker een donatie doen.

• 03 Juli 2012 - 16:47

Oma Puck:

Heel veel succes! Liefs Oma

• 12 Juli 2012 - 09:26

Heida Raven - AHC:

Ook namens iedereen van Stichting Actieve Hulp Cambodja wil ik En Route en alle vrijwilligers ontzettend bedanken voor de geweldige inzet in Anlong Khong.

Voor zowel vrijwilligers als inwoners en ons een leerzame en waardevolle tijd.

Heel veel plezier en succes in Takeo!!

Groetjes Heida

• 21 Juli 2012 - 11:55

Nienke:

Hoi allemaal,
    Bedankt voor jullie reacties! :)
    We zijn nu in Takeo en gaan morgen de provincie in om te kijken waar we aan de slag kunnen gaan in september.
    Groetjes van Nienke

Cambodja Project 2010

Het Cambodja project is opgezet door Stichting En Route en heeft als doel jongeren in contact te laten komen met het land, cultuur en bevolking van Cambodja. Aan het project doen meerdere jongeren mee, die verdeeld in groepjes elk een maand naar Cambodja gaan om de bevolking te helpen. Door middel van verstrekte microkredieten en de hulp van de jongeren, wordt er in het dorp Anlong Kong hard gewerkt aan het bevorderen van het welzijn van het dorp. Het project is onderverdeeld in kleinschalige projecten, waarbij werkgelegenheid creëren, sociale omstandigheden bevorderen en hygiënische voorzieningen verbeteren centraal staat. De deelnemers van de augustusgroep zullen op deze site hun ervaringen beschrijven. Wij zouden het ontzettend leuk vinden als jij jouw reactie geeft op onze activiteiten. Dit kan op ons gastenboek. Op de linkerbalk staat het vakje 'blijf op de hoogte'. Vul hier jouw e-mailadres in en je krijgt automatisch bericht wanneer wij een bericht plaatsen. Wil jij ook het Cambodja project steunen? Maak dan jouw vrijwillige bijdrage over op: Stichting En Route, Rotterdam: Giro 2619459 o.v.v. Cambodja 2009 **** **** = Vermeld hier eventueel de naam van de deelnemer die u steunt om zijn of haar target te halen Alvast super bedankt en bezoek vooral regelmatig www.cambodjaproject.nl en deze site om op de hoogte te blijven van onze acties. Het Cambodja project is een initiatief van Stichting En Route uit Rotterdam (www.stichting-enroute.nl ) en wordt op financieel gebied gesteund door Xplore van het Ministerie van Buitenlandse Zaken(www.xplore.nl).

Actief sinds 29 April 2009